יום שבת, 16 בנובמבר 2013

בוקר תרבות עם תלמידי שכבת ט'


ביום רביעי, ה12.11 התקיים בוקר תרבות של תלמידים משכבת ט׳ על הספר "חייו הכפולים של קסיאל רודנייט" בנוכחות טלי אביבי מנהלת בית הספר, יעל אלחדיף רכזת השכבה, אריאלה איטקיס מנהלת מחלקת בתי ספר. תענוג היה להקשיב לשיח שהתפתח בין התלמידים. מספרת ליאור ארז, ממשתתפי המפגש:

נפגשנו בספריית בית הספר למעגל שיח בנושא הספר "חייו הכפולים של קסיאל רודנייט". ישבנו במעגל ודנו בעלילת הספר, בכוונת הסופר, בערכים הנוספים של הסיפור ועוד.

רחל הספרנית הציגה לנו דעות, בעיות ומחשבות בנוגע לסיפור, ומה ניתן להסיק מכך לגבי החיים שלנו. למשל, מה היה קורה אילו הגיבור של הספר הייתה בעצם גיבורה? איך ייתכן שצ'אפ, שעבר חיים כל כך קשים, הצליח להישאר אדם הגון וישר לכל אורך הדרך?

שחנו בקונפליקטים ובבעיות שהיו לאורך הסיפור כולו, ברגשות שחווינו כלפי הדמויות ובסיטואציות שעברו עליהן וכמובן – בסוף המפתיע והבלתי צפוי של הספר.

בנוסף לכך, כשדיברנו על המשמעות של הספר והצגנו שאלות ותהיות, תמיד חזרנו לנושא של השייכות. כל הסיפור מבוסס על הצורך הבסיסי של בני האדם, להרגיש שייכים לקבוצה מסוימת. משום שצ'אפ היה ילד בודד שאף פעם לא הייתה לו משפחה, הוא היה מוכן לשקר ולעשות כל דבר כדי שיהיה לו את זה, כדי שירגיש שייך.

ספר זה נכנס לקריאה המונחית של בית הספר בזכות המלצה של אחד מילדיי השכבה. אלמלא קרא את הספר, ייתכן ואף אחד מאתנו לא היה קורא אותו וכולנו היינו מפספסים חוויה גדולה!

ולבסוף, בנוסף לדיון המעניין, התכבדנו גם בשוקו ועוגיות טעימות, שהמתיקו אפילו יותר את הבוקר ופתחו לנו את היום כמו שצריך! :)

ליאור ארז, ט1






 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה